زهرازهرا، تا این لحظه: 18 سال و 11 ماه سن داره

پرسمان كودك

قدرت خدا

1391/5/13 19:23
نویسنده : مشاورروحانی
5,804 بازدید
اشتراک گذاری

بابا قدرت خدا چقدره ؟

خدا میتونه سنگی بسازه که نتونه خودش بلند کنه ؟

 
باز هم یک سوال خوب و مهم پرسیده‌ای که با کمال میل به آن پاسخ می‌دهم.
برای جواب دادن به این سوال، اول باید یک مقدمه کوتاه برایت بنویسم.
فرزند عزیز من! کارهایی که به ذهن ما انسان‌ها می‌رسند، به دو گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول؛ کارهای نشدنی و محال و گروه دوم کارهای شدنی و ممکن.
کارهای نشدنی و محال، کارهایی هستند که اصلا وقوع آن‌ها، امکان‌پذیر نیست و کسی نمی‌تواند آنها را انجام دهد. من بعضی از کارهای انجام نشدنی را برایت می‌نویسم تا منظورم را بهتر متوجه شوی:
مثلا آیا می‌شود کاری کرد که دو به اضافه دو بشود شانزده؟ نه، زیرا این کار، شدنی نیست. اگر هزار با هم دو با دو جمع بشود، چهار خواهد شد، نه بیشتر.
آیا می‌شود کوه دماوند را طوری در یک لیوان جا داد که نه لیوان بزرگ بشود و نه دماوند کوچک گردد؟ نه، زیرا این کار، محال و نشدنی است و مانند مثال قبلی، هرگز نمی‌توان آن را انجام داد. برای قرار دادن دماوند در یک لیوان، یا باید دماوند را خیلی کوچک کرد یا آن لیوان را خیلی بزرگ کرد.
آیا می‌توان آجری ساخت که هم یک کیلو باشد و هم پنج کیلو؟ نه، زیرا این کار شدنی نیست. بالاخره یک آجر، یا یک کیلو است یا پنج کیلو؛ امکان ندارد که همزمان، هم یک کیلو باشد و هم پنج کیلو. اگر کسی نتواند این گونه کارهای نشدنی و محال را انجام دهد، به معنی ناتوانی او نیست؛ زیرا مشکل از خود این کارهاست که نشدنی‌اند و حتی قدرتمندترین افراد هم نمی‌توانند آنها را انجام دهند؛ بنابراین توقع انجام دادن این کارها از خداوند، نابه‌جاست؛ این کارها اصلا شدنی نیستند تا بگوییم خدا می‌تواند یا نمی‌تواند.
 
اما برای گروه دوم (کارهای شدنی و ممکن) نیز مثال‌هایی را می‌آورم:
مثلا بلند کردن یک کوه از زمین، کار سختی است؛ اما کاری شدنی و ممکن است. در قرآن آمده که خدا، کوه طور را از زمین کَند و بالای سر قوم حضرت موسی(ع) برد تا آنان را بترساند یا زنده کردن مُرده‌ها، کار هر کسی نیست؛ اما کار ی شدنی و ممکن است. در قرآن می‌خوانیم که حضرت عیسی(ع) به قدرت خدا، مرده‌ها را زنده می‌کرد و می‌گفت: «من به خواست خدا، مرده‌ها را زنده می‌کنم». نصف کردن ماه نیز کار بسیار بسیار سختی است؛ اما کاری شدنی و ممکن است. بر اساس آن چه در قرآن آمده، خدا یک بار این کار را انجام داد تا مردم زمان حضرت محمد(ص)، با دیدن این معجزه، به آن حضرت ایمان بیاورند.
قرآن درباره قدرت خدا می‌گوید: «خدا به انجام هر کاری توانا و قدرتمند است.» اما اگر کاری نشدنی و محال بود، نباید بگوییم خدا از انجام آن ناتوان است.
آنچه تو در سوال خودت گفته‌ای، جزء کارهای نشدنی و محال است. این هم مثل آن است که بگوییم خدا کاری کند که دو به اضافه دو بشود شانزده یا کوه دماوند را طوری در یک لیوان قرار دهد که هیچ‌کدام تغییر نکنند، یا آجری بسازد که هم یک کیلو باشد و هم پنج کیلو.
 

اگر قرار است خدا سنگی بسازد که نتواند آن را بلند کند، دیگر خدا نیست؛ زیرا خدایی که در قرآن معرفی شده است به انجام دادن هر کاری قادر است و هر سنگی را می‌تواند بلند کند.
وقتی می‌گوییم خدا سنگی بسازد که نتواند آن را بلند کند، یعنی قدرت خدا محدود است؛ در حالی که قدرت خدا بی‌نهایت است. نمی‌شود که یک آفریده خدا –مثلا یک سنگ بزرگ- قدرت خدا را محدود کند. این یک فکر محال و نشدنی است و در کارهای نشدنی، جای سخن گفتن از قدرت نیست.
اگر می‌گوییم خدا می‌تواند هر کاری بکند، یعنی هر کار ممکن و شدنی را می‌تواند انجام دهد. کارهای نشدنی و محال، ربطی به قدرت و توانایی خدا ندارند. اگر این کارها انجام نمی‌شوند، مشکل از خود آن‌هاست.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

❤مامان آزی❤
17 مرداد 91 9:29
________________________$$$$$$$_______________$$____ ________________________$$$$$$$$$$___________$$$$$___ ________________________$$$$$$$$$$$________$$$$$$$$__ _________________________$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$___ __________________________$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$__ _____________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___ ___________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___ _________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____ ________________$$$______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_______ ______________$$$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$$$_________ _____________$$$$$$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$$___________ ___________$$$$$$_$$$$$$$$__$$$$$$$___$$$$___________ __________$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$$$____$$$_________ _________$$$$__________$$$$$$$$$$$$$$___$$$________ _______$$$$____________$$$$$$$$$$$$$$___$$$_________ ______$$$_________________$$$$$$$$$$$$____$$$$$$_____ __$$$$$$___________________$$$$$$$ I LOVE YOU !!!!!!!!! درود عزیزم میشه بیای وبلاگ ما برای مسابقه به سوگل و کیانوش کمک کنی؟؟؟
j
21 مرداد 91 23:22
گاهی.. گاهی که دلم✿… به اندازه ی تمام غروبها می گیرد✿… چشمهایم را فراموش می کنم✿… اما دریغ که گریه ی دستانم نیز مرا به تو نمی رساند… lمرسی حاجی اقا قشنگه وبتون
مريم
23 مرداد 91 10:54
اين سوال رو چند سال پيش از من پرسيدن ولي من جوابي نتونستم بدم و خوشحالم كه جوابشو يافتم
سودابه
5 آبان 91 11:32
به هر عیدی که آمد زنده باشی

به انوار خدا تاینده باشی

روا حاجت در این عید خدایی

همیشه خرم و فرخنده باشی

عید شما مبارک


عید شما هم مبارک