زهرازهرا، تا این لحظه: 19 سال و 10 روز سن داره

پرسمان كودك

نظم کودکان

1391/11/18 8:43
نویسنده : مشاورروحانی
2,890 بازدید
اشتراک گذاری

 

تربیت فرزند منظم چگونه ؟

بهترین پدر و مادرای دنیا اونایی هستن که بچه‌هاشون رو به یه برنامه‌ریزی روزانه عادت می‌دن. بچه‌هایی که این‌طوری تربیت می‌شن شادتر، نظم‌پذیرتر، و البته موفق‌تر می‌شن. شادی‌ دائمی این بچه‌ها برای اینه که هر کاری که طبق برنامه انجام می‌دن، براشون حکم یه موفقیت رو داره.

برای استفاده از این شیوه تربیتی‌ لازم نیست خونه رو تبدیل به پادگان کنید. به بچه زمان کافی و زیادی بدید که کاراش رو انجام بده. مهم اینه که بچه بدونه کاری داره که باید تو یه محدوده زمانی انجام بده و باید کاراش رو اولویت‌بندی کنه.

با بچه‌ها تو فضایی کاملا دوستانه گپ بزنید و ببینید در روز چه کارایی می‌خواد انجام بده. یه برنامه ساده بهش بدید و بذارید تو طراحی برنامه مشارکت کنه و تو اولویت‌بندی برنامه‌ها بهش حق انتخاب و تعیین اولویت بدید.

“هدف” یه کلید واژه حیاتیه. معنی این کلمه رو با مثالای ساده بهش یاد بدید و بهش نشون بدید داشتن هدف برای هر کار ساده‌ای مهمه. مثلا توضیح بدید که هدف شما از اینکه دو ساعت وقت برای آشپزی گذاشتید چیه.

بچه‌هایی که مدرسه می‌رن به برنامه‌ریزی دقیق‌تری هم نیاز دارن. یادتون نره که این برنامه برای بچه‌هاست و باید منعطف باشه.

تعطیلات آخر هفته یه فرصت عالیه که شادترین و مفرح‌ترین برنامه‌ریزی رو داشته باشید تا بچه‌ها رو با انرژی بیشتر برای هفته جدید آماده کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)