زهرازهرا، تا این لحظه: 19 سال و 6 روز سن داره

پرسمان كودك

پرسمان كودك؛ مشاور مجازی خانواد‌ه‌ها

1392/2/13 18:39
نویسنده : مشاورروحانی
3,364 بازدید
اشتراک گذاری

پرسمان كودك؛ مشاور مجازی خانواد‌ه‌ها

مصاحبه عمو روحانی درمورد فعالیت درفضای مجازی (برای کودکان وخانواده ها ) درسایت ایکنا و تی نیوز

 

پرسمان كودك؛ مشاور مجازی خانواد‌ه‌ها

گروه فضای مجازی: سايت «پرسمان كودك» با هدف پاسخ به سؤالات و ارائه مشاوره به خانواده‌ها در حوزه كودكان و نوجوانان توسط حجت‌الاسلام روحانی‌مقدم كه خود را در اين سايت با عنوان «عمو روحانی» معرفی كرده است، فعاليت می‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی‌مقدم، كارشناس گروه كودك و نوجوان دفتر تبليغات اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی‌مقدم، كارشناس گروه كودك و نوجوان دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه با اينكه امروزه نسبت به گذشته بحث رسانه‌ها اعم از مكتوب و رسانه‌های مجازی گسترده شده، قطعاً موردی كه بيشتر در دسترس خانواده‌ها و باهزينه كم وجود دارد، اينترنت است و به دنبال راهی هستند تا از طريق آن به يك پاسخ مطمئن دست پيدا كنند.

مدير سايت پرسمان كودك كه مطالب خود را با عنوان «عمو روحانی» درج می كند ادامه داد: اگر بتوانيم ارزش اين فضا را دانسته و در ادامه مسئولان و دست‌اندركاران ذی‌ربط از افرادی كه در اين فضا به صورت ارزشی كار می‌كنند، حمايت كنند، به طور حتم پاسخ‌های ارائه شده در اين فضا برای خانواده‌ها تأثيرگذار خواهد بود چرا كه اين‌گونه اگر خانواده‌ها بخواهند مطلبی را پيدا كنند دچار سردرگمی نمی‌شوند و از بابت سنديت آن مطمئن خواهند شد.

روحانی‌مقدم افزود: با توجه به گران شدن كتاب در جامعه، رغبت خانواده‌ها در عرصه كتاب و كتابخوانی كمرنگ شده و در نتيجه خانواده‌ها و كودكان رو به سوی خدمات ارزانتر و با قابليت بيشتر می‌آورند. بنابر‌اين من حضور خود را در فضای مجازی مؤثرتر ديديم. الحمدالله استقبال خوبی از اين قبيل سايت‌ها می‌شود و اين موضوع از آمار بازديد‌ها از مطالب درج شده، مشخص می‌شود.

مدير سايت پرسمان كودك هدف از راه‌اندازی اين سايت به نشانی اينترنتیporsemanekoodak.ir ‌‌را پاسخگويی به سؤالات نوجوانان و همچنين خانواده‌ها و دسترسی آسان كاربران برای سوال و جواب در حوزه دين و قرآن در فضای مجازی بيان كرد.

كارشناس گروه كودك و نوجوان دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بنده در حوزه فضای مجازی كودكان در مشهد مقدس فعال هستم و هرچه جست‌وجو كردم كه سايتی در بحث مباحث دينی و تخصصی تربيتی در حوزه كودكان مشاهده كنم پيدا نكردم. اما بودند سايت‌هايی كه يك بخش كوچك را به اين موضوع اختصاص داده بودند، اما با نگاه دينی و بصورت تخصصی سايتی را نيافتم و اين بود كه به فكر راه‌اندازی اين سايت افتادم.

وی با تاكيد بر فعاليت در فضای مجازی و آموزش‌های قرآنی و دينی كه در اين حوزه به خانواده‌ها ارائه می‌شود افزود: با توجه به اينكه كه هشت سال در فضای مجازی فعاليت دارم برآن شدم كه خود وارد اين عرصه شده و به مسائل مورد نياز در حوزه كودك با آيتم‌های مختلف بپردازم و نيز درج مطلب داشته باشم.

حجت‌الاسلام روحانی‌مقدم خاطرنشان كرد: از موضوعاتی كه در اين سايت به آن پرداخته شده است می‌توان به كودك و دين، آسيب‌های كودكان، مشاوره كودك و نوجوان، شعرهای كودكانه، والدين و كودكان، معرفی كتاب كودك و احكام شرعی مرتبط با كودك و نوجوان، احكام شرعی مرتبط با كودك ويژه مربيان كودك و نوجوان، خداشناسی كودكان، بازی‌های رايانه‌ای، كودك و دين و... اشاره كرد.

مدير اجرايی سامانه پاسخگويی به سؤالات و شبهات دينی خراسان رضوی ادامه داد: سايت پرسمان بيشتر مورد قبول خانواده‌ها به ويژه مادران قرار گرفته كه باعث شده است خيلی‌ها سوالات خودشان را در اين سايت درج كنند و ما هم تا مقدار توان به سوالات كاربران پاسخ خواهيم داد.

وی در پايان گفت: قابليتی كه در سايت پرسمان كودك وجود دارد اين است كه ما بخشی را با عنوان پرسش و پاسخ برای خانواده‌ها قرار داده‌ايم كه خانواده‌ها می‌توانند در اين بخش سوالات خودشان را درج كرده و در آن مشاركت كنند.
porsemanekoodak.ir ‌‌

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)