زهرازهرا، تا این لحظه: 19 سال و 1 روز سن داره

پرسمان كودك

شنونده خوبی برای کودک!

1391/3/5 10:00
نویسنده : مشاورروحانی
2,998 بازدید
اشتراک گذاری
چگونه شنونده خوبی برای کودکمان باشیم؟

5 روشی كه به شما كمك می كند تا شنونده های خوبی برای كودكان خود باشید.بدین قرارند:

                                                                                                  

چگونه شنونده خوبی برای کودکمان باشیم؟

5 روشی كه به شما كمك می كند تا شنونده های خوبی برای كودكان خود باشید.بدین قرارند:


1- روی گفته های كودك كاملا تمركز كنید.اگر در حال حاضر نمی توانید كاملا متمركز شوید .بگویید "عزیرم اجازه بده این كار را تمام كنم .آنوقت تماما در اختیار شما هستم ." سپس به كار خود را به پایان برسانید و توجه خود را كاملا به گفته های او معطوف كنید.
2- به چشمان كودك خود نگاه كنید.وقتی او صحبت می كند مستقیما به چشمانش نگاه كنید.به تلویزیون یا كامپیوتر نگاه نكنید.
3- از بعضی علایم و نشانه های فیزیكی استفاده كنید تا ثابت كنید در حال گوش دادن به گفته های او هستید. مثلا در حالیكه لبخند می زنید سر خود را تكان دهید تا احساس همدلی خود را نشان دهید و یا فقط سر خود را تكان داده تا به او بفهمانید با احساس به حرف های او گوش می دهید .
4- قبل از اینكه به گفته هایش پاسخ دهید اطمینان حاصل كنید كه صحبت های او پایان پذیرفته بپرسید "مطلب دیگری نیست؟" بعد از آن وارد صحبت شده پاسخ او را داده و یا به گفته هایش واكنش نشان دهید.
5- برای بیان افكار و نظرات خود نسبت به گفته هایش از او كسب اجازه كنید.به طور مثال ممكنست بگویید "خیلی متاسفم .از اینكه ناراحت هستی .ممكنه پیشنهادی كنم شاید پیشنهاد من كمك كند تا احساس بهتری پیدا كنی؟"
« به یاد داشته باشید زمانی می توانید به كودك خود آموزش بدهید كه شنونده های خوبی باشند كه خود به عنوان پدرو مادر شنونده های خوبی باشید.»

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)