زهرازهرا، تا این لحظه: 19 سال و 3 روز سن داره

پرسمان كودك

عمو روحانی در هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن وعترت مشهد

1391/6/17 13:05
نویسنده : مشاورروحانی
4,025 بازدید
اشتراک گذاری

عمو روحانی در هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن وعترت مشهد :

کاروان دین نشاط زندگی ، مبانی دینی را با زبان کودکانه ارائه می دهد

کاروان "دین، نشاط و زندگی" مبانی دینی را با زبان کودکانه ارائه می دهد
مشهد - خبرگزاری مهر: کارشناس مشاور خانواده، کودک و نوجوان گفت: کاروان دین، نشاط و زندگی در نمایشگاه قرآن به ارائه مبانی دینی و اسلامی با استفاده از قالب های متنوع روز و نهادینه سازی فرهنگ دینی در کودک و نوجوان می پردازد.

حجت الاسلام علی اکبر روحانی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان دین نشاط و زندگی با هدف خلاقیت، اجرای برنامه های دینی، قصه گویی، ارائه برنامه های فرهنگی به صورت مسابقه، اجرای برنامه های جنگ شبانه مشاوره کودک و نوجوان و آشنایی جامعه با فعالیتهای این کاروان در نمایشگاه قرآن حضور دارد.

وی افزود: این کاروان هر شب برنامه های فرهنگی، دینی و تبلیغی را با حضور 10 نفر از کارشناسان کودک و نوجوان در محل نمایشگاه عرضه می کند.

وی در خصوص کاروان دین، نشاط و زندگی توضیح داد: این کاروان با هدف ایجاد شور و نشاط، تقویت بنیه اعتقادی و غنی‌سازی اوقات فراغت بر پایه ارزش‌های اخلاقی در روستاها برنامه اجرا می کند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ نیروهای کارآمد و متخصص در عرصه تبلیغ کودکان و نوجوانان در این کاروان فرهنگی، افزود: در این طرح اساتید و فضلای حوزه علمیه با عنوان عمو روحانی در این برنامه ها که دارای محتوای دینی هستند، نقش پویا و فعالی را ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: محتوای دینی انقلابی مورد نظر عمو روحانی در این کاروان در قالب مسابقات شفاهی، کتبی و دیجیتالی، کار با کاغذ و قیچی، تهیه کاردستی‌های متنوع، شعر، داستان و معما به کودکان و نوجوانان منتقل می شود.

روحانی مقدم با تأکید بر اینکه این طرح مقدمه ای بر طرح تربیت مبلغ متخصص کودک و نوجوان خواهد بود، آشنایی با مباحث اخلاقی و آداب اسلامی، ‌ارائه فهم صحیح شریعت، الگوی عملی از سیره عصمت و طهارت (ع) به کودکان و نوجوانان، جریان سازی فرهنگی در روستاها و جذب حداکثری مخاطب با سلیقه های متنوع در برنامه ها با محوریت روحانیون اعزامی به روستاها را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.

وی یادآور شد: این طرح به عنوان یک برنامه مکمل در اوقات فراغت، ضمن ایجاد خودباوری و درون‌سازی باورهای دینی در کودکان و نوجوانان روستاها، زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در عرصه فرهنگی را فراهم می کند.

وی افزود: تفاوت اجرای طرح کاروان دین، نشاط و زندگی با سال های گذشته این است که از مربیان آموزش دیده در طرح تربیت مبلغ متخصص کودک ونوجوان جهت اجرای این طرح استفاده می شود.

لینک خبر خبرگزاری مهر (مصاحبه با عمو روحانی )


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان علي خوشتيپ
27 مرداد 91 15:17
سلام عمو روحاني.طاعات و عبادات قبول.خصوصي داريد
مهتاب
29 مرداد 91 3:30
´´´´´´´´´¶¶ ´´سلام´´´¶¶¶ ¶¶¶´´´´´¶¶´¶ ´¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶ ´´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´¶¶´¶¶´´´´¶¶¶¶ ´´´´¶¶´´´´´¶¶¶ ´´´¶¶´¶¶¶¶´´¶ ´´¶¶¶¶¶´´¶¶´¶´´´´ استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان عید برشما مبارک
مامان زهره
1 شهریور 91 13:01
سلام عموي مهربون عباداتتون قبول باشه .دستتون هم درد نكنه كه اين همه براي بچه ها زحمت مي كشين.كاش محمد سپهر هم اونجا بود و براتون قرآن تلاوت مي كرد و جايزه مي گرفت. بازم خسته نباشين
مامان امیرعلی(پسرک شیطون)
16 شهریور 91 10:04
سلاااااام عمو روحانی مطالب وبلاگتون عالیه ...
با افتخار لینک شدین، اگه وقت داشتین به پسرک ما هم سر بزنید"خوشحال میشیم"


سلام.آدرس درج نفرمودید تا خدمت برسیم . حق نگهدارتون
الهام مامان آوینا
17 شهریور 91 13:09
سلام. . وبلاگی جالبی دارید . به عنوان یه پیشنهاد ازتون درخواست می کنم بیشتر روی سوالاتی که بچه ها از مامان و بابا ها می پرسند و ما از پاسخگویی به انها می مونیم صحبت کنید و راه حل اون را شرح بدید. اگر این وبلاگ نحوه برخورد مادرا و پدرا با فرزنداشون را در سنین متفاوت مطرح کنه خیلی خوبه....

سلام وسپاس . چشم

مامان محمد حسین
19 شهریور 91 14:24
سلام علیکم:من خیلی اتفاقی با وبلاگ شما آشنا شدم پسری 6/5ساله دارم که امسال کلاس اول میره وب شما رو دیده ومرتب از وب شما دیدن میکنه الانم از من خواسته که بیام اینجا و میگه مامان بنویس عمو روحانی خیلی ممنون که وبلاگی برا ما بچه ها درست کردی ما بچه ها دوستت داریم


سلام ممنون از شما آدرسی نذاشتید که خدمت برسم وپاسخ بدهم .موفق باشید