زهرازهرا، تا این لحظه: 19 سال و 1 روز سن داره

پرسمان كودك

یک گفتگوی اینترنتی درمورد عزت نفس کودکان و دروغ گویی

1391/9/30 9:21
نویسنده : مشاورروحانی
2,680 بازدید
اشتراک گذاری

من : سلام علیکم

پرسشگر : علیکم السلام ورحمه الله

من : وقت شما بخیر

من : خوش آمدید

من : بفرمایید

پرسشگر : اززحمات حضرتعالی وسایردوستان سپاسگزارم برخی ازمواقع کودکان قسمتی ازآنچه راکه ازاتفاقات دوست ندارندیابه نفعشان نیست ابرازنمیکنندآیااین حمل بردروغگویی م

من : ممنون از حسن توجه شما

من : اولا بستگی به سن آنها دارد

من : ضمن اینکه باید دلیل این مخفی کاری را جویا شد چرا که

من : برخی اوقات به دلیل رفتار نامطلوب بزرگترها

من : از گفتن برخی مطالب هراس دارند

من : ضمن اینکه سنین زیر ۵سال بر خی مطالب را که عنوان می کنند در حقیقت خیال پردازی آنها است

من : وساخته ای ذهنی آنها

من : لذا نباید آنها را متهم به دروغگویی کرد

پرسشگر : باتشکرلطفانشانه های داشتن عزت نفس درکودکان وراههای ایجادآن رابفرمایید

من : عزت نفس که یک ارزشمندی درونی گفته میشود چند نشانه دارد :

من : ۱: با هر کس معاشرت نمی کند

من : ۲: نشانه گفتاری : هر چیزی را بر زبان نمی آورد وتقاضا نمی کند

من : ۳: ظاهری:در پوشش ومحل نشستن دقت دارد وهرجایی نمی نشیند

من : عزتمندی با غرور متفاوت است

من : ۴: تلاش او بر این است که تا جایی که میتواند کارها را که توان دارد را خودش انجام دهد

من : برای ایجاد شدن باید زمینه را فراهم کرد و دیدگاههای نادرست او را اصلاح کرد وتوضیح داد

من : ایجاد انگیزه کرد وتشویق کر د

من : رفتار والدین در کاهش و یا افزایش این مسئله درکودکان تاثیر به سزایی دارد

من : از اعمال نیك وپسندیده فرزند خود بسیار یاد كنید. بگذارید فرزندان‌تان با شنیدن تعریف‌های شما احساس خوش‌آیند حضور در جمع بزرگان را تجربه كند.

من : با اعمال خود رفتار نیك را به او یاد دهید

من : هرگز سؤالات فرزندان خود را بی‌پاسخ نگذارید. پرسش‌های فراوان كودكان نشانه كنج‌كاوی و تیزهوشی آنهاست.

من : اگر نمی دانید تحقیق کنید و پاسخ دهید

من : از تحقیر فرزندان خود در بین دوستانش یا اعضای فامیل واقعا بپرهیزید

من : استعدادها و توانایی‌ها و پیشرفت‌های دیگران را به رخ فرزندان خود نكشید

من : عقاید فرزندان را نمیتوان با تحقیر، اجبار و ... تغیییر داد

من : سعی كنید اختلاف سلیقه فرزندانتان را با خودتان درك كنید و آن‌ها را تحمل نمایید

من : كودكان خود را با عبارت‌هایی صدا بزنید كه موجب خوش‌حالی و احساس شخصیت در آن‌ها و اطرافیان آن‌ها بشود

من : در همه این مراحل والدین نقش مهمی را دارند

پرسشگر : باتشکرازپاسخگویی حضرتعالی درپناه خداوندمحفوظ باشید

من : وسپس انتخاب محل تحصیل

من : امیدوارم تونسته باشم کمک شایسته ای کرده باشم

من : بهترینها را برای شما آرزومندیم

من : در جوار بارگاه امام هشتم دعا گوی شما خواهیم بود (التماس دعا )

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)