زهرازهرا19 سالگیت مبارک

پرسمان كودك

لجاجت کودک

1391/9/21 14:12
نویسنده : مشاورروحانی
3,578 بازدید
اشتراک گذاری

با سلام خدمت استاد گرامی
دختری 2.5 ساله دارم که 2 مشکل اساسی با او دارم اول آنکه بسیار لج باز و بد غذا است و به سختی می توانم به او غذا بدهم و دوم این که بسیار به والدین من بسیار وابسته است و مدام دوست دارد با انها باشد .همین اخلاق او باعث مشاجره و بحث بین من و همسرم می شود زیرا او تند و با بد خلقی با دخترم برخورد می کند لطفا راهنماییم نمایید با تشکر فراوان

 

با سلام خدمت استاد گرامی
دختری 2.5 ساله دارم که 2 مشکل اساسی با او دارم اول آنکه بسیار لج باز و بد غذا است و به سختی می توانم به او غذا بدهم و دوم این که بسیار به والدین من بسیار وابسته است و مدام دوست دارد با انها باشد .همین اخلاق او باعث مشاجره و بحث بین من و همسرم می شود زیرا او تند و با بد خلقی با دخترم برخورد می کند لطفا راهنماییم نمایید با تشکر فراوان

 

سلام
1- سن 2 و نیم تا 3 و نیم سالگی سن لجبازی کودک است و بسیار امری طبیعی است بنابراین فرزند شما فرزند ناهنجاری نیست.
2- برای درمان لجبازی او را مطلقاً دعوا و تنبیه نکنید. سر او فریاد نکشید.
3- به او به هیچ عنوان امر و نهی نکنید
4- اینکه به او حق انتخاب بدهید و مثلاً بگویید می توانی این غذا را بخوری یا اینکه می توانی غذای دیگری بخوری یا اینکه می توانی الان غذا بخوری، می توانی بعداً غذا بخوری خودت می دانی.
5- به هیچ عنوان برای غذا خوردن به او اصرار نکنید و او را تحت فشار قرار ندهید. مطمئن باشید از غذا نخوردن دچار مشکلی نخواهد شد.
6-با همسرتان جلوی کودکتان جر و بحث و مشاجره نکنید که از شما الگوی مخالفت و لجبازی می گیرد.
7-تلاش کنید با همسرتان و با خانواده ها به یک وحدت رویه برسید و اگر نه ارتباط تان را با خانواده خودتان محدودتر کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)